OMPELUKONEKESKUS KOIVU :: VERKKOKAUPPA OMPELIJAN MAAILMA

Ompelijan maailma
 
Ostoskorisi on tyhjä.
Hae tuotteita:

Toimitusehdot

TOIMITUSEHDOT


LUOTETTAVAA PALVELUA JO LÄHES 50 VUOTTA

Ompelijanmaailma -verkkokauppa on Ompelukonekeskus Koivu Oy:n (perustettu 15.10.1967) ylläpitämä palvelu. Ompelijanmaailma on sitoutunut noudattamaan toiminnassaan Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n (ASML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja. Kaikki verkkokauppamme tuotehinnat ja toimituskulut sisältävät arvonlisäveron. 

Pyrimme palvelemaan sinua aina mahdollisimman nopeasti ja joustavasti.

HUOMAA, ETTÄ VERKKOKAUPPAMME PIENIN LASKUTETTAVA JA TOIMITETTAVA TILAUS ON ARVOLTAAN 10 EUROA (TUOTTEIDEN VEROLLINEN YHTEISHINTA ILMAN TOIMITUSKULUJA).


Olemme pyrkineet tekemään tilaamisen mahdollisimman helpoksi. Näistä toimitusehdoista löydät yksityiskohtaiset tiedot ja ohjeet tilaamiseen, maksamiseen, toimitustapoihin ja toimitusmaksuihin liittyen.

Mikäli jokin asia askarruttaa sinua, älä epäröi kysyä. Vastaamme mielellämme kaikkiin tuotteitamme ja toimintaamme koskeviin kysymyksiisi...

TILAAMINEN JA MAKSUTAVAT

TILAAMINEN ENNAKKOLASKULLA (kuluttaja- ja yritysasiakkaat)

Tilauksesi saatuamme lähetämme sinulle sähköpostilla laskun tuotteista aina mahdollisimman nopeasti. Tarkkaile sähköpostiasi! Illalla ja yöllä tulleet tilaukset laskutetaan yleensä heti seuraavan arkipäivän aamuna ja viikonlopun tilaukset yleensä heti maanantaina, viikonlopun tilausmääristä riippuen. Tilaukset laskutetaan pääsääntöisesti saapumisjärjestyksessä, jolloin ruuhka-aikoina laskun toimitusaika on tavallista pidempi. Viikonloppuisin kertyy tilauksia arkipäiviä enemmän, jolloin maanantain tilausten laskutusaika voi olla hieman muita arkipäiviä pidempi...
Maksusuorituksesi tai kopion maksusuorituksestasi saatuamme lähetämme maksamasi tuotteet aina mahdollisimman nopeasti (yleensä jo samana päivänä).

Tilauksen saavuttua tarkastamme tilaamiesi tuotteiden varastotilanteen ja lähetämme varastossa olevista pakkaamistamme tuotteista laskun (koulupalvelut-asiakkailla lähetteen) sähköpostin välityksellä. Kaikki verkkokauppamme tuotteet ovat normaalisti heti varastossamme. Mikäli jokin tuote on kuitenkin tilapäisesti loppunut, tiedotamme siitä tilaajalle heti tilauksen saatuamme. Toimitamme tilatut tuotteet valitsemallasi toimitustavalla viimeistään noin viikon kuluessa maksusuorituksesta, ellei tilaaja ja Ompelijanmaailma ole erikseen muuta sopinut. Maksusuorituksesi saatuamme lähtevät tilatut tuotteet meiltä käytännössä usein jopa samana päivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä (kellonajasta riippuen). Tuotteet pidetään varattuna tilaajalle 7 vrk laskun lähettämisestä. Mikäli maksusuoritus ei tänä aikana näy tilillämme, katsomme tilauksen peruuntuneeksi. Mikäli tilisi on Osuuspankissa, näkyy maksusuoritus tilillämme yleensä heti. Eri pankkiryhmittymien välisestä rahansiirrosta voi aiheutua pientä viivettä. Lähettämällä sähköpostilla kopion maksukuitistasi, voit nopeuttaa tilaamiesi tuotteiden toimitusta. Mikäli jokin tilattu tuote on tilapäisesti varastosta loppu, sitä ei laskuteta eikä toimiteta ns. jälkitoimituksena. Kyseinen tuote on siis tilattava myöhemmin uudelleen, ellei erikseen toisin sovita. Jos tiedämme, että tilapäisesti varastostamme loppunutta tilaamasi tuotetta on tulossa meille aivan lähipäivinä, tiedotamme sinulle myös siitä.
Kun tulostamme lähetyksen osoitekortin, lähetämme myös vastaanottajalle sähköpostilla lähetyksen seurantatunnuksen, jolla vastaanottaja voi seurata pakettinsa kulkua internetissä. Matkahuollon internet-palvelu löytyy osoitteesta  
www.matkahuolto.fi.  ja postin internet-palvelu osoitteesta  www.posti.fi. Vastaanottaja saa paketistaan saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Postin seurantajärjestelmä koskee vain paketteja, ei kirjeitä.

rgb_ekonomi_smallTILAAMINEN SVEA OSAMAKSULLA JA SVEA LASKULLA (Swea webpay)

Mikäli haluat maksaa ostoksesi osamaksulla tai haluat ennakkolaskun asemasta laskullesi vähintään 14 päivän maksuajan, valitse maksutapa LASKU/OSAMAKSU (Svea lasku/Svea osamaksu).

SVEA LASKU LYHYESTI

  • Maksimi luottoraja 2000 Euroa.
  • Ostajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt.
  • Edellyttää verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista ja myönteistä luottopäätöstä.
  • Maksuaika laskulla vähintään14 päivää.
  • Muutettavissa luotoksi.
  • LISÄMAKSULLINEN MAKSUTAPA, MAKSUTAPAVELOITUS/ LASKU ON 3,0% LASKUN LOPPUSUMMASTA.
  • Saat Pinssejä ostoksistasi.

SVEA OSAMAKSU LYHYESTI

  • Maksimi luottoraja 2000 Euroa.
  • Ostajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt.
  • Maksu jaettavissa osiin.
  • Edellyttää verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista ja myönteistä luottopäätöstä.
  • Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi (3kk, 6kk, 12kk, 24kk, 36kk).
  • Luoton perustamiskulu 9,90 Euroa, tilinhoitomaksu/kk 4,90 Euroa ja korko 9,8%.
  • Saat pinssejä ostoksistasi.
  • Svea osamaksu ei ole mahdollinen maksutapa yritykselle, mutta yrittäjä voi ostaa osamaksulla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillaan kirjautuen. 

HUOMAA, ETTÄ SVEA OSAMAKSU EI OLE MAHDOLLINEN MAKSUTAPA VARSINAISESTI YRITYKSELLE, MUTTA YRITTÄJÄ VOI OSTAA OSAMAKSULLA HENKILÖKOHTAISILLA PANKKITUNNUKSILLAAN KIRJAUTUEN. 

Svean yleiset luottoehdot löydät täältä:  https://webpay.svea.com/fi/fin/Webpay-asiakkaalle/Tiliehdot/

 


MITEN TILAAN SVEA LASKULLA/SVEA OSAMAKSULLA...

valitse ostostesi maksutavaksi ”Osamaksu/Lasku - Svea webpay”  ja klikkaa eteenpäin kuvaketta.

Seuraavaksi sinulta kysytään sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa. On tärkeää, että annetut tiedot ovat oikein. Ole siis tarkkana... Kohdassa lisätiedot voit antaa haluamiasi mahdollisia tilaustasi koskevia lisätietoja. Jatka yhteenvetosivulle klikkaamalla ”eteenpäin”.

Yhteenvetosivulla näet tilauksesi sisällön hintatietoineen. Huomaa, että lähetyksen koon perusteella määräytyvät toimituskulut ja myöskin verkkokaupassamme mahdollisesti luvatut erikoisalennukset tai lisäedut eivät näy vielä yhteenvetosivulla, vaan ne on huomioitu vasta toimitettavalla laskulla.

Sivulta löytyy vielä useita linkkejä verkkokauppamme toimitusehtoihin sekä Svea laskun/Svea osamaksun ehtoihin. OLE HYVÄ JA TUTUSTU EHTOIHIN .

Tilaus on mahdollista lähettää eteenpäin vasta sen jälkeen, kun olet klikannut valintaruurua, jossa vakuutat tutustuneesi toimitusehtoihin.

Lähetettyäsi tilauksen ilmestyy näytöllesi tilausvahvistus, joka lähetetään automaattisesti myös ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Klikkaamalla kuvaketta ”maksa tilaus” siirryt sivulle, jossa kysytään osoitetietosi sekä puhelinnumerosi (puhelinnumero on syötettävä tässäkin kohdassa, vaikka sitä jo aiemmin kysyttiinkin). Jatka eteenpäin.

Valitse seuraavaksi oma pankkisi, jotta voit siirtyä verkkpankkitunnuksilla tunnistautumiseen.

Tunnistaudu syöttämällä kenttiin käyttäjätunnuksesi ja salasanasi sekä hyväksy, että tiedot voidaan välittää Svealle.

Seuraavaksi valitset haluatko maksaa ostoksesi Svea laskulla vai Svea osamaksulla. Tämän jälkeen voit tehdä vielä lisävalintoja, esimerkiksi valita haluamasi maksuajan (3kk, 6kk, 12kk, 24kk tai 36kk). Lopuksi sinun pitää vain syöttää vielä henkilötunnuksesi ja klikata kuvaketta ”tilaa”, jonka jälkeen palaat automaattisesti takaisin verkkokauppaamme.

Hyväksytyn luottopäätöksen jälkeen toimitamme sinulle tilaamasi tuotteet ja Svea toimittaa sinulle tilaukseesi liittyvät laskut ja muut asiakirjat.

 

 

SVEA EKONOMI AB:N SVEA LASKUA JA SVEA  OSAMAKSUA  KOSKEVAT  EHDOT:

Lasku sekä pinssit

Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins .

Huomioithan seuraavat asiat:

  • Kun valitset maksutavaksi ”Svea laskun/Svea osamaksun” tarkistaa Svea luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
  • Kun olet tunistautunut verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), tapahtuu toimitus ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen.
  • Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko.
  • Maksuhuomautuksesta veloitetaan 5 euroa.
  • Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

 

Svea laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.


Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin osoitteessa    https://webpay.svea.com/fi/fin/Webpay-asiakkaalle/Tiliehdot/ .  Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi. 

 

Osamaksu sekä pinssit

Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Osamaksun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins .

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja ilmoittanut henkilötunnuksesi. Tunnistautuminen tapahtuu verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS) ja ostoksiesi toimitus tapahtuu ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai
asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.


Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.


Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu 1a

00180 Helsinki

Puhelin: 09 4242 3092 

Sähköposti:  webpay@svea.fi

www.sveawebpay.fi

 

TILAAMINEN KOULUPALVELUIDEN KAUTTA (erilaiset julkisensektorin yksiköt)

Kouluille ja muille julkishallinnon yksiköille toimitamme laskun tavaran toimittamisen jälkeen tilaajan haluamalla tavalla: verkkolaskuna (e-lasku), sähköpostitse tai perinteisenä paperilaskuna.

Otamme aina huomioon kuntien tai julkisen sektorin hankintaorganisaatioiden kanssa tekemämme hankintasopimukset. Sopimuksien sopimusehdot ylittävät näissä toimitusehdoissa olevat yleisehdot.

Koulujen, päiväkotien ja muiden rekisteröityneiden laskutusasiakkaiden (lähinnä ns. julkinen sektori esim. kunnan ja valtion yksiköt, kuntayhtymät jne...) edustajat voivat saada käyttöönsä tunnukset Ompelijanmaailman Koulupalveluihin. Kun saamme tilauksen rekisteröityneeltä koulupalveluiden asiakkaalta, lähetämme asiakkaalle sähköpostilla kopion lähetteestä. Lähetteellä näkyy hintatietoineen kaikki ne tilatut tuotteet, jotka löytyvät heti varastosta ja jotka lähetetään asiakkaalle. Lähetteellä näkyy myös valitsemasi toimitustavan mukainen todellinen toimituskulu. Mikäli jokin tilattu tuote on tilapäisesti varastosta loppu, sitä ei laskuteta eikä toimiteta ns. jälkitoimituksena. Kyseinen tuote on siis tilattava myöhemmin uudelleen, ellei erikseen toisin sovita.
Rekisteröityneiden käyttäjien tilaamat tuotteet lähetetään mahdollisimman nopeasti tilauksen saavuttua. Mikäli laskutus- ja toimitusosoite ovat samat, toimitetaan lasku tuotelähetyksen mukana. Mikäli laskutusosoite ja toimitusosoite poikkeavat toisistaan, muista mainita siitä tilauksessasi. Tällöin lasku lähtee ilmoittamaasi osoitteeseen. Mikäli haluat sähköisen e-laskun, ilmoita meille myös verkkolaskutusosoite ja verkkolaskun välittäjän osoitetieto. Koulupalvelut -osiossa on verollisen hinnan lisäksi näkyvissä myös tuotteen arvonlisäveroton hinta. Yli 1000€:n (sis. alv.) kertalähetykset toimitamme koulupalvelut -asiakkaille perille saakka toimitettuna toimituskuluitta. LISÄÄ TIETOA LÖYTYY KIRJAUDUTTUASI KOULUPALVELUIHIN.

TILAAMINEN YRITYSPALVELUIDEN KAUTTA (erilaiset yritykset)

Ompelimot ja muut vastaavat ompelualan yritykset voivat saada käyttöönsä tunnukset Ompelijanmaailman yrityspalveluihin, yritystukkumyyntiin. Yrityspalvelut -osio on tarkoitettu vain yritysasiakkaiden käyttöön. Yrityspalvelut -osioon pääsy edellyttää käyttäjätunnusta.
Tunnukset toimitetaan aina mahdollisimman nopeasti sähköpostitse.
Tunnuksien saamiseksi ota yhteyttä palvelun ylläpitäjään myynti(at)ompelijanmaailma.fi. Kerro viestissäsi tunnuksien myöntämisen ja tavaran toimittamisen kannalta olennaiset tiedot: lyhyt kuvaus yrityksen toiminnasta, oma nimi (henkilö), yrityksen nimi, sähköpostiosoite, tavarantoimituksen yhteystiedot (toimitusnimi- ja osoite), laskutustiedot (jos eri, kuin toimitustiedot), Y-tunnus sekä muut tarpeelliseksi katsomasi tiedot. Kun olet saanut käyttöösi henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen, tulostuvat antamasi tiedot tilauslomakkeelle automaattisesti.

Tarkastamme yrityksen tiedot aina ennen tunnuksien myöntämistä. Tunnusten myöntäminen perustuu omaan harkintaamme. Pidätämme oikeuden myös olla myöntämättä käyttäjätunnusta.

Kun saamme tilauksen rekisteröityneeltä yritysasiakkaalta, lähetämme asiakkaalle sähköpostilla laskun (pdf-liitetiedosto) tilatuista tuotteista. Laskulla näkyy hintatietoineen kaikki ne tilatut tuotteet, jotka löytyvät heti varastosta ja jotka lähetetään asiakkaalle. Laskulla näkyy myös valitsemasi toimitustavan mukainen todellinen toimituskulu. Mikäli jokin tilattu tuote on tilapäisesti loppu varastosta, tiedotamme siitä tilaajalle ja sovimme menettelytavoista kyseisen tuotteen suhteen. Laskutamme siis vain ne tuotteet, jotka löytyvät heti varastosta. Tuotteita ei automaattisesti toimiteta ns. jälkitoimituksena. Kyseinen tuote on siis tilattava myöhemmin uudelleen, ellei erikseen toisin sovita.
Kun maksusuoritus näkyy tilillämme tai olemme saaneet sähköpostilla kopion maksusuorituksesta, postitamme tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti. Mikäli haluat sähköisen e-laskun, ilmoita meille myös verkkolaskutusosoite ja verkkolaskun välittäjän osoitetieto. Yrityspalvelut -osiossa on verollisen hinnan lisäksi näkyvissä myös tuotteen arvonlisäveroton hinta. Yli 1000€:n (sis. alv.) kertalähetykset toimitamme yrityspalvelut -asiakkaille perille saakka toimitettuna toimituskuluitta.

Yrityspalveluiden asiakkaalla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös Svea lasku/Svea osamaksu (kts. lisätietoa kohdasta "tilaaminen Svea laskulla ja Svea osamaksulla").
LISÄÄ TIETOA LÖYTYY KIRJAUDUTTUASI YRITYSPALVELUIHIN.


TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSKULUT

Toimitamme tilatut tuotteet Postin tai Matkahuollon välityksellä. Lähetysten hinnat näet kohdasta toimituskulut (rullaa näyttöä alaspäin).
Kaikki toimituskulut sisältävät rahtimaksun, laskutus-, materiaali- ja käsittelykulut sekä arvonlisäveron.

Ompelukoneet ja saumurit toimitetaan toimituskuluitta valitsemallasi toimitustavalla.

Muidenkin verkkokauppamme tuotteiden kohdalla on mahdollista olla tuotekohtaisia mainintoja toimituskuluihin liittyen. 

Valittavia toimitustapoja ovat: Postin kirjelähetys, Posti Pikkupaketti, Postista noudettava paketti, Postin Joustavasti ovelle-paketti (kotitaloudet ja yritykset), Koulu-paketti (koulut ja muut julkisen sektorin yksiköt), nouto Postin pakettiautomaatista, Matkahuollon Lähelle-paketti, Matkahuollon Jakopaketti sekä nouto Tampereen myymälästä tai Vammalan myymälästä.

MIKÄLI VALITSEMASI TOIMITUSTAPA EI OLE MAHDOLLINEN TAI JÄRKEVÄ (esim. tilauksesi koko ylittää valitsemasi toimitustavan enimmäiskoon), MUUTAMME LÄHETYSTAVAN AUTOMAATTISESTI TILAAMILLESI TUOTTEILLE SOPIVAKSI.

Valitsemasi toimitustavan mukainen toimitusmaksu (hinnastossamme nimellä kiinteä hinta) näkyy tilausvahvistuksellasi.
Hinnastossamme mainitut mahdolliset lisämaksut (esim. erilliskäsiteltävä lähetys ja monipakettilähetys) eivät näy vielä tilausvahvistuksellasi, vaan vasta vastaanottamallasi laskulla
(Koulupalvelut -asiakkailla lähetteellä).

 

POSTIN KIRJELÄHETYKSET

Kirjelähetysten ehdoton enimmäiskoko on 25 x 35,3 x 3 cm (leveys x pituus x paksuus). Vaikka postilaatikkoosi mahtuisi paksumpikin kirje, ei Posti hyväksy enimmäiskoon ylitystä.

Kirjeet toimitamme aina ns. 1-luokassa, jolloin kirje jaetaan vastaanottajalle Postin palvelulupauksen mukaan pääsääntöisesti postitusta seuravana arkipäivänä.

 

Alle 250g:n kirjelähetyksen kiinteä hinta on 3,90 Euroa.

HUOM! Yli 250g:n kirjeet korvaamme automaattisesti Posti Pikkupaketilla, joka on jakelultaan ja enimmäismitoiltaan 2-luokan kirjettä vastaava, mutta hinnaltaan edullisempi (5,90 Euroa).

 

Mikäli et halua, että yli 250g:n kirjelähetys korvataan Posti Pikkupaketilla, mainitse asiasta tilauksesi lisätiedoissa. Yli 250g:n kirjelähetyksistä peritään kiinteän hinnan lisäksi lisämaksu seuraavasti:


Lisämaksu 250 -  500g:n kirjeelle on 3,00 Euroa (yht. 3,90 + 3,00 = 6,90 Euroa)
Lisämaksu 500 - 1000g:n kirjeelle on 5,90 Euroa (yht. 3,90 + 5,90 = 9,80 Euroa)


POSTI PIKKUPAKETTI (uusi edullinen toimitustapa 3.10.2016 alkaen)

Posti Pikkupaketin ehdoton enimmäiskoko on 25 x 35,3 x 3 cm (leveys x pituus x paksuus). Vaikka postilaatikkoosi mahtuisi paksumpikin paketti, ei Posti hyväksy enimmäiskoon ylitystä. Enimmäispaino Pikkupaketilla on 2kg.

Posti Pikkupaketti toimitetaan asiakkaan postiluukkuun tai -laatikkoon 2-3 työpäivän kuluttua lähetyspäivästä.

Posti Pikkupaketin kiinteä hinta on 5,90 Euroa.


POSTISTA NOUDETTAVA PAKETTI


Postista noudettava paketti saapuu Postin palvelulupauksen mukaan lähipostiisi yleensä lähettämistä seuraavan arkipäivän aikana. Paketti on noudettavissa postikonttorista saapumisilmoituksen saatuasi. Voit seurata paketin kulkua Postin verkkosivuilla osoitteessa www.posti.fi sähköpostitse toimittamamme lähetystunnuksen avulla. Paketin saavuttua postikonttoriin on se noudettavissa myös lähetystunnuksen esittämällä. 

Postista noudettavan paketin kiinteä hinta on 7,90 Euroa.

(Paketti on erilliskäsiteltävä, jos sen yksikin mitta ylittää enimmäiskoon 120x60x60cm. Erilliskäsiteltävän paketin kiinteä lisämaksu on 5,50 Euroa).

 
POSTIN JOUSTAVASTI OVELLE-PAKETTI (kotitaloudet ja yritykset)

Voit valita pakettisi myös kotiin kuljetettuna. Posti on yhteydessä vastaanottajaan sopiakseen lähetyksen toimituspäivän ja toimitusaikavälin.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetetään vastaanottajalle yhteydenottopyyntöviesti. Suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21.00 asti. Muilla alueilla lähetys jaetaan perille klo 14.00 tai klo 17.00 mennessä.
Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla toimitusajankohtana, jaetaan vastaanottajalle yhteydenottopyyntökortti. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleenjakelu tai vastaanottaja voi pyytää paketin noudettavaksi Postin toimipisteeseen.
Ota siis siinä tapauksessa yhteyttä kortissa mainittuun tahoon – ei Ompelijanmaailmaan.

Palvelu toimii manner-Suomessa paikoissa, joissa on katkeamaton maantieyhteys. 

Joustavasti ovelle-paketin kiinteä hinta on 15,90 Euroa.

Mikäli lähetys edellyttää useampia paketteja (yht. 2-10 pakettia),
on monipakettilähetyksen
kiinteä lisämaksu 7,00 Euroa. 
(kokonaishinta 15,90 + 7,00 Euroa = 22,90 Euroa)

(Paketti on erilliskäsiteltävä, jos sen yksikin mitta ylittää enimmäiskoon 120x60x60cm. Erilliskäsiteltävän paketin kiinteä lisämaksu on 5,50 Euroa).


KOULU-PAKETTI
(koulut ja muut julkisen sektorin yksiköt)

Koulupaketti jaetaan ilman ennakkoilmoitusta perille vastaanottajan osoitteeseen pääsääntöisesti lähetystä seuraavana arkipäivänä klo 14 mennessä.

Paketin hinta määräytyy painon mukaan ja tarkemmat hintatiedot löytyvät Koulupalvelut -osiostamme. Voit myös kysyä meiltä lisää…


NOUTO POSTIN PAKETTIAUTOMAATISTA (SmartPOST)

Automaattipaketin enimmäiskoko on 60 x 36 x 60 cm (pituus x leveys x korkeus).

Valittavanasi on ympäri Suomen kattava valikoima pakettiautomaatteja, josta voit noutaa pakettisi. Automaattiverkosto laajenee jatkuvasti. Tämä toimitustapa tuo lähetyksen vastaanottamiseen nopeutta, helppoutta ja joustavuutta.  LUE LISÄÄ...

Pakettiautomaatit on sijoitettu vilkkaisiin kauppakeskuksiin, jotka ovat usein auki iltamyöhään ja myös viikonloppuisin.
Paketin vastaanottaja saa tekstiviestin välittömästi paketin saavuttua automaattiin noudettavaksi.

Paketti saapuu automaattiin erikseen määritellyn palvelualueen sisällä pääsääntöisesti lähettämistä seuraavan päivän aikana.

Kohdassa "maksu- ja toimitustapa" löytyy lisätietoa Postin pakettiautomaateista.
Kohdassa ”osoitetiedot” voit postinumeron syötettyäsi valita automaatin, jonne haluat pakettisi toimitettavan.

HUOM!!! ON TÄRKEÄÄ, ETTÄ ANTAMASI MATKAPUHELINNUMERO ON OIKEIN!!!

Automaatista noudettavan paketin kiinteä hinta on 7,90 Euroa.


MATKAHUOLTO (Matkahuollon Lähelle-paketti)

  logo matkahuolto logo siwa  logo valintatalo

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi matkahuoltoon, Siwaan, Valintataloon tai muuhun Matkahuollon Pakettipisteeseen.
Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Mainitse haluamasi noutopisteen yhteystiedot tilauksesi "lisätiedot" -kohdassa.
Yksi lähetys voi sisältää 5 pakettia ja yhden paketin maksimipaino on 30kg.

Kohdassa "maksu- ja toimitustapa" löytyy lisätietoa Matkahuollon noutopisteistä.
Kohdassa ”osoitetiedot” voit postinumeron syötettyäsi valita noutopisteen, jonne haluat pakettisi toimitettavan.

Matkahuollon Lähelle -paketin kiinteä hinta on 8,90 Euroa.

Mikäli lähetys edellyttää useampia paketteja (yht. 2-5 pakettia),
on monipakettilähetyksen
kiinteä lisähinta   7,00 Euroa. 

(Paketti on erilliskäsiteltävä, jos paketin pituus on yli 150cm tai pituus + ympärysmitta yli 2,4m. Erilliskäsiteltävän paketin kiinteä lisähinta on 5,50 Euroa).


MATKAHUOLLON JAKOPAKETTI

Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.
Yksi lähetys voi sisältää 15 pakettia ja yhden paketin maksimipaino on 55kg.

Matkahuollon Jakopaketin kiinteä hinta on 16,90 Euroa.

Mikäli lähetys edellyttää useampia paketteja (yht. 2-15 pakettia),
on monipakettilähetyksen
kiinteä lisähinta   7,00 Euroa.
 

(Paketti on erilliskäsiteltävä, jos paketin pituus on yli 150cm tai pituus + ympärysmitta yli 2,4m. Erilliskäsiteltävän paketin kiinteä lisähinta on 5,50 Euroa).

NOUTO MYYMÄLÖISTÄMME

Myymälöistämme (Tampere ja Vammala) noudettavat lähetykset toimitetaan toimituskuluitta. Aukioloajat ja osoitetiedot löytyvät etusivun alalaidan tiedotteesta.


SUURIEN TAVARAERIEN TOIMITUS

Postin rullakkotoimituksen (paljon tavaraa) hinta määräytyy rullakoiden lukumäärän sekä vastaanottajan postinumeron perusteella. 
 

TOIMITUKSET AHVENANMAALLE

Ahvenanmaalle toimitettavat lähetykset laskutamme arvonlisäverottomin hinnoin. Ahvenanmaan arvonlisäverokäytäntö on sellainen, että arvonlisävero peritään asiakkaalta vasta Ahvenanmaalla lähetyksen noutamisen yhteydessä. 

 

YHTEYDENOTOT OMPELIJANMAAILMAAN JA TIEDUSTELUT

Voit ottaa meihin tarvittaessa yhteyttä sähköpostilla  myynti@ompelijanmaailma.fi. Tavoitat meidät myös puhelimitse numeroista:  03 - 514 2280 Vammalan myymälä Sastamalassa (laskutus ja tavaran lähetys), 0500 - 443 784 ( Tampereen myymälä, Petri Koivu).

MIKÄLI TIEDUSTELUSI KOSKEE TEKEMÄÄSI TILAUSTA, LÄHETYSTÄMME TAI LASKUAMME, PYYDÄMME SINUA AINA ILMOITTAMAAN ASIAN KÄSITTELYN NOPEUTTAMISEKSI TILAUKSESI / LASKUSI NUMERON!!!



KAUPAN PERUUTTAMINEN, PALAUTTAMINEN JA PALAUTUKSEN KULUT


Kaupan peruuttamisessa  ja tuotteiden palauttamisessa noudatamme  kuluttajan oikeuksia koskevan 13.6.2014 voimaan tulleen EU-direktiivin säännöksiä. Kaupan peruuttamisesta on aina ilmoitettava etukäteen ennen tuotteiden palauttamista. Palautus voidaan tehdä sen jälkeen, kun olet saanut ompelijanmaailmalta vahvistuksen palautusilmoitukseesi. Samalla saat myös yksityiskohtaiset palautusohjeet.

Mikäli haluat palauttaa verkkokaupastamme tilaamasi tuotteen, ota aina mahdollisimman nopeasti ennen palautusta sähköpostitse (myynti(at)ompelijanmaailma.fi) yhteys Ompelijanmaailmaan sopiaksesi palautuksen yksityiskohdista ja saadaksesi lisätietoja. Voit tarvittaessa myös soittaa meille (03-514 2280). Lakisääteinen palautusoikeus koskee yksityishenkilöitä. Tilaajan on tehtävä peruutusilmoitus Ompelijanmaailmalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Tuote pitää palauttaa käyttämättömänä ja siistinä alkuperäisessä pakkauksessaan. Palautettavan tuotteen pitää sisältää kaikki toimituksessa mukana olleet kyseiseen tuotteeseen liittyvät tarvikkeet ja materiaalit. 

HUOM!!! Lisenssituotteilla, kuten Burda kaavoilla, tietokoneohjelmilla, kirjontakuviokokoelmilla ja muilla CD-levyillä ei ole palautusoikeutta, mikäli tuotepakkaus tai pakkauksen sinetti/suojateippi on avattu.  

Palauttamisen kuluista vastaa pääsääntöisesti tilaaja, ellei toisin ole erikseen sovittu. Tietyt tuotteet on mahdollista palauttaa kuluitta. Näitä ovat esimerkiksi ompelukoneet ja saumurit sekä tuotteet, joiden kohdalla on erikseen mainittu ilmaisesta palautusoikeudesta. Palautuksesta on kuitenkin aina otettava yhteyttä Ompelijanmaailmaan ennen palauttamista tarkempien ohjeiden saamiseksi.  Saatuamme palautetun tuotteen takaisin ja todettuamme palautuksen olevan asianmukainen, hyvitämme palautuksen tilillesi.
Ole hyvä ja liitä palautuksen yhteyteen saatekirje, josta löytyy tilauksesi/laskusi numero sekä tilinumerosi.

TAPA 1: Sovittuaan Ompelijanmaailman kanssa tuotteiden palauttamisesta, Voi tilaaja palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan Postin välityksellä Ompelijanmaailmalle. Palautuksen voi tehdä siten, että tilaaja maksaa itse palauttamiensa tuotteiden postimaksun postikonttorissa tuotteita palauttaessaan. Silloin Ompelijanmaailma hyvittää asiakaan tilille tuotteiden maksun kokonaisuudessaan.

HUOM!   Tuotteiden maksun hyvittäminen kokonaisuudessaan edellyttää sitä, että Postin kautta palautettavan itse maksetun lähetyksen lähetysmuoto on sellainen, että lähetys toimitetaan perille Ompelijanmaailman toimipisteeseen Sastamalaan. Lähetysmuoto voi olla siis esimerkiksi kirje tai ovelle-paketti
(EI POSTISTA NOUDETTAVA PAKETTI)
.

TAPA 2: Sovittuaan Ompelijanmaailman kanssa tuotteiden palauttamisesta, Voi tilaaja palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan Matkahuollon Lähelle-pakettina Ompelijanmaailmalle. Palautuksen voi tehdä siten, että tilaaja maksaa itse palauttamiensa tuotteiden rahtimaksun Matkahuollossa tuotteita palauttaessaan ja merkitsee noutopaikaksi SIWA VAMMALA, ASEMAKATU 21, 38210  SASTAMALA (tunnus 5532). Silloin Ompelijanmaailma hyvittää asiakaan tilille tuotteiden maksun kokonaisuudessaan.

TAPA 3: Tilaaja voi niin halutessaan palauttaa tuotteet Ompelijanmaailmalle myös käyttäen Postin asiakaspalautusta (palautustiedot löytyvät postikonttorista nimellä: Ompelijanmaailma, Ompelukonekeskus Koivu Oy).
Ompelijanmaailma hyvittää silloin tilaajan pankkitilille palautettujen tuotteiden maksun vähennettynä palautuksesta aiheutuneilla kuluilla.

Tuotteiden palautuksesta aiheutuvat kulut (sis. alv 24%) määräytyvät silloin seuraavasti:

KIRJELÄHETYKSET

alle 250g      3,90 Euroa
alle 500g      6,30 Euroa
alle 1000g    9,00 Euroa

PAKETTILÄHETYKSET

alle 2kg           7,90 Euroa
alle 5kg           9,30 Euroa
alle 10kg       10,50 Euroa
alle 15kg        14,00 Euroa
alle 35kg        19,70 Euroa


TAPA 4:
Palautettavan tuotteen voi myös itse tuoda myymäläämme, jolloin tuotemaksu hyvitetään kokonaisuudessaan ilman kuluvähennyksiä.

 

Palautusosoite on

Ompelijanmaailma, Ompelukonekeskus Koivu Oy, Asemakatu 21, 38210  SASTAMALA

Ompelijanmaailma on vastuussa tuotteesta ja siihen syntyvistä vahingoista siihen hetkeen asti, jolloin tilaaja vastaanottaa tilaamansa tuotteen. Tämän jälkeen vastuu siirtyy tilaajalle.
Tilaaja on vastuussa palauttamastaan tuotteesta ja siihen syntyvistä vahingoista siihen hetkeen asti, jolloin
Ompelijanmaailma vastaanottaa palautetun tuotteen.



TUOTEVIRHEEN KORJAAMINEN

Noudatamme Suomen lakia ja tuotteiden valmistajien yleisiä takuuehtoja vioittuneen tuotteen kohdalla. Mikäli tuotteeseen tulee vika takuuaikana, ota välittömästi yhteyttä Ompelijanmaailmaan puhelimitse tai sähköpostilla saadaksesi tarkemmat ohjeet takuuhuolto-asiassa. Säilytä mahdollisia takuuasioita varten tuotteen ostotosite, josta selviää tuotteen hankintapäivä. Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksessa tai toimitettu tavara on väärä, Ota yhteyttä Ompelijanmaailmaan sopiaksesi tuotevaihdosta tai palautuksen yksityiskohdista. Voit palauttaa virheellisen tuotteen ilman kuluja käyttämällä Postin asiakaspalautuslomaketta. Liitä palautukseen aina myös ostotosite tai lähetyslistan kopio.



HENKILÖREKISTERI

Käyttäjän antamat henkilötiedot kerätään Ompelijanmaailman ylläpitämään asiakasrekisteriin. Rekisterin tietoja ei luovuteta ulkopuolisille.



MUUTA

SIVUSTOMME TEKSTIEN JA KUVIEN LUVATON KOPIOIMINEN KAUPALLISIIN TARKOITUKSIIN ON KIELLETTY!

Ompelijanmaailma pidättää itsellään oikeuden Ompelijanmaailmasta riippumattomista syistä aiheutuviin muutoksiin sekä oikeuden muuttaa myyntiehtoja. Muutetut myyntiehdot koskevat vain niitä tilauksia, jotka on tehty muutoksen jälkeen. Ole hyvä ja tutustu tältä sivulta löytyviin voimassaoleviin myyntiehtoihin, ennen ostosten tekemistä. Toimitamme tuotteitamme pääsääntöisesti Suomeen. Yllä luetellut toimitusehdot ovat voimassa vain Suomessa.


SIVUSTON YLLÄPITÄJÄ:

Ompelijanmaailma - Ompelukonekeskus Koivu Oy
Yhtiön kotipaikka: Vammala, Sastamala
Varastomyymälät: Tampere ja Vammala (Sastamala) 
 

   

 


 



OMPELIJANMAAILMA varastomyymälät| TAMPERE, Pispalan valtatie 53 | VAMMALA (Sastamala), Asemakatu 21| myynti@ompelijanmaailma.fi| Netland-tuotantoa